måndag 16 augusti 2010

Promenader mot en bättre framtid

Jag har varit extremt dålig på att träna senaste halvåret. Eller motionera eller röra på mig överhuvud taget. Men i dag ska det vara slut på det. Jag har börjat promenera (jag skulle vilja säga powerwalka, men det är nog att överskatta min egen kondition för tillfället). Tre halvsnabba halvtimmespromenader har det blivit idag. Det tycker jag är en bra början på vägen mot mitt nya, bättre liv.

Det blir några sådana här mjukstartsdagar till, sedan lägger jag in 45 minuter på gymmet på schemat också. Det känns som att det skulle vara så lätt att gå under just nu, gå sönder och inte orka mer, men det tänker jag inte göra. När depressionen släppte så fick jag en styrka som jag inte känt på länge, en inre kraft som jag glömt bort om jag nånsin haft. Den får driva mig nu ett tag, när det inte finns någon annan drivkraft till hands.

Jag antar att den funnits där tidigare, eftersom folk brukade säga att jag var så stark. Men det var längesen nu. Jag vill tro att denna nya styrka är en mer positiv kraft än den som fanns tidigare, som kan hjälpa mig att få ordning på mitt liv på ett bra sätt. För nu är det verkligen på tiden att det blir bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar